Google Ads platforma nesiliauja keistis. Kiekvienas atnaujinimas suteikia naujų galimybių, bet kartu ir atveria kelią naujoms klaidoms, ypač kai kalbama apie kampanijų optimizavimą bei valdymą. Kad 2025-ieji būtų sėkmingi, verta pažvelgti į tai - kokias klaidas dažniausiai darė reklamuotojai praėjusiais metais ir kaip jų išvengti.
Klaida 1. Nesuvienodinti konversijų sekimo nustatymai
Visi svarbiausi sprendimai kampanijų optimizavime yra pagrįsti konversijų duomenimis. Jei šie duomenys netikslūs ar nevienodi - visa paskyros analizė tampa nepatikima. Kai naudojami skirtingi konversijų langai - skaičiavimo metodai ar priskyrimo modeliai, duomenys paskyroje tampa netolygūs, todėl sunku tiksliai įvertinti paspaudimo vertę. Kartais kampanijos lygmeniu galima ištaisyti sekimo netikslumus, tačiau tai išimtis, o ne taisyklė. Kiekvienas PPC specialistas turėtų siekti, kad konversijų duomenys būtų nuosekliai taikomi visoje paskyroje.
Klaida 2. Tikslaus atitikimo nenaudojimas
Nors "Google" vis labiau stumia naudoti platesnį atitikimą, o sistemų pokyčiai daro jį numatytuoju pasirinkimu - tikslaus atitikimo raktažodžiai vis dar išlieka vienu iš efektyviausių būdų pasiekti aukštos kokybės konversijas. Daugelyje paskyrų tikslaus atitikimo raktažodžiai generuoja geriausią rezultatą, todėl jų atsisakyti tikrai nevertėtų.
Klaida 3. Nevienodi kampanijų nustatymai
Skirtingų nustatymų naudojimas gali būti pagrįstas, ypač jei kampanijos turi skirtingus tikslus. Tačiau kai paskyroje matomi nevienodi geografinių vietų pašalinimai, skirtingas reklamos laikas ar paini siūlymo strategijų įvairovė - metas susitelkti į kampanijų vienodinimą. Kadangi kampanijos kuriamos skirtingais laikotarpiais - dažnai lieka nepastebėti senesni, neatnaujinti nustatymai. O tai - viena iš dažniausiai pasitaikančių ilgalaikių klaidų.
Klaida 4. Per didelis dėmesys "Ad Strength" reitingui
"Skelbimo stiprumas" dažnai klaidingai suprantamas kaip kokybės balo dalis. Tiesą sakant, tai tik orientacinis skaičius, kuris parodo - kiek Google turi įtakos jūsų skelbimo žinutei. Kuo aukštesnis "Ad Strength" - tuo daugiau kontrolės perduodama sistemai. Tuo tarpu mažesnis reitingas dažnai reiškia geresnį konversijų rezultatą, nes turite daugiau galimybių tiksliai formuluoti žinutę. Svarbiausia - ne reitingas, o tai, kaip skelbimas veikia realybėje.
Klaida 5. Populiariausių paieškos frazių neįtraukimas kaip raktažodžių
Kadangi Google atitikimo algoritmai tapo daug lankstesni - ta pati paieškos frazė gali suaktyvinti kelis raktažodžius skirtingose skelbimų grupėse. Tai gali sukelti situaciją, kai vartotojas mato ne tą skelbimą ar patenka į netinkamą nukreipimo puslapį. Be to, jei konkreti paieškos frazė nėra raktažodis - ją dažnai "pagauna" Performance Max kampanijos, kurios dažnai veikia prasčiau nei tiksliai orientuotos paieškos kampanijos. Būtent todėl svarbiausius paieškos terminus visada verta įtraukti kaip atskirus raktažodžius.
Klaida 6. Platus atitikimas be aiškios siūlymo strategijos
Platus atitikimas gali būti naudingas, tačiau tik tada, kai naudojamas kartu su tikslinėmis siūlymo strategijomis, tokiomis kaip Target CPA ar Target ROAS. Naudojant automatizuotas "Maximize" strategijas - Google stengiasi generuoti kuo daugiau konversijų ar pajamų (dažnai nepaisant efektyvumo). O kadangi platus atitikimas gali rodyti skelbimus pagal labai įvairias užklausas - toks požiūris dažnai nepasiteisina. Kiekvieną kartą keičiant kainodaros strategiją verta permąstyti ir atitikimo tipų pasirinkimą.
Klaida 7. Senų neigiamų raktažodžių sąrašų naudojimas be peržiūros
Ne vienoje paskyroje dar naudojami prieš dešimtmetį sudaryti neigiamų raktažodžių sąrašai, kurie jau seniai neatitinka dabartinių tikslų ar vartotojų elgsenos. Būna atvejų, kai tokie sąrašai blokuoja pačių reklamuotojų svarbius raktažodžius. Net jei skelbimai vis tiek gauna parodymų ar paspaudimų - tai nereiškia, kad jie rodomi ten, kur labiausiai norėtumėte. Prieš pridedant senus sąrašus prie naujų kampanijų - visada juos peržiūrėkite.
Klaida 8. Google rekomendacijų priėmimas be analizės
Kai kurios Google siūlomos rekomendacijos gali būti naudingos. Bet svarbu suprasti - jos visada naudingos pačiai Google. Nors dalis jų tikrai vertingos, kai kurios gali pakenkti jūsų paskyros veiklai. Todėl verta įvertinti kiekvieną pasiūlymą kritiškai - kokį konkretų pokytį jis įneš ir ar jis atitinka jūsų strategiją.
Klaida 9. Įjungta automatinio taikymo ("auto-apply") funkcija
Google turi galimybę automatiškai taikyti naujus raktažodžius, keisti jų atitikimą ar net perjungti jūsų kainodaros strategiją - jei tik esate įjungę automatinį taikymą. Šie pokyčiai gali būti įvykdyti be jūsų žinios ir dažnai turi neigiamą įtaką paskyrai. Taigi, rekomenduojama šią funkciją visada išjungti. Jei ji išjungta - pasiūlymus gausite tik kaip rekomendacijas ir galėsite priimti ar atmesti juos sąmoningai.
Klaida 10. Aklas pasitikėjimas dirbtiniu intelektu
Dirbtinis intelektas gali padėti - jis gerai analizuoja skaičius, aptinka modelius. Tačiau jis neturi intuicijos, nežino jūsų verslo tikslų ir nesupranta žmonių elgesio taip, kaip tai daro patyręs rinkodaros specialistas. Jūs esate tas, kuris atsakingas už paskyros sėkmę. Jūsų patirtis ir kritinis mąstymas vis dar yra stipriausias įrankis net 2025-aisiais. Kai jūsų sprendimai grindžiami žiniomis ir analize - galite drąsiai išvengti šių dažniausiai pasitaikančių klaidų ir pasiekti norimų rezultatų.