Spartus technologinis progresas, dinamiška vartotojų elgsena ir vis atsinaujinantys algoritmai – ko gero, būtų sunku rasti sritį, besikeičiančią taip greitai, kaip skaitmeninė rinkodara. Kokios ryškiausios tendencijos mūsų laukia 2024-aisiais? Kaip pastebėti ir pasinaudoti šiais pokyčiais? Pasak ekspertų, šiemet toliau augs dirbtinio intelekto svarba, kita vertus, auditorijoms vis labiau aktualus darysis tikras, organiškas turinys ir bendrumo jausmas.
Socialiniuose tinkluose – dirbtinio intelekto vaidmuo bei grįžimas prie pagrindų
Skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ socialinių medijų skyriaus vadovės Justinos Zamauskės teigimu, socialiniuose tinkluose bus vis ryškesnis dirbtinio intelekto indėlis.
„DI įrankiai jau dabar diktuoja madas ir iš esmės keičia soc. tinklus. Pavyzdžiui, „Facebook“ į algoritmą įtraukus DI įrankius, žmonėms rekomenduojamas turinys tapo dar labiau įtraukiantis ir atitinkantis asmeninius vartotojo poreikius. Šie pokyčiai tapo viena iš pagrindinių pramoginio turinio, ir ypatingai trumpų video klipų, sėkmės priežasčių. O štai „TikTok“ iki šiol naudojęs mažai DI, jau kitų metų pradžioje planuoja žymiai platesnes integracijas. Viena iš tokių naujovių galėtų būti vartotojams suteikiama galimybę kurti ir viešinti dirbtinio intelekto sugeneruotus vaizdo įrašus“, – sako Justina Zamauskė.
Pasak socialinių tinklų ekspertės, esminę įtaką socialinių tinklų turiniui gali turėti neramus geopolitinis kontekstas ir galimi jo sukelti finansiniai sunkumai.
„Netylant kalboms apie artėjantį sunkmetį, dauguma potencialių pirkėjų taps taupesni, mažės ir verslų reklamai skiriami biudžetai. Norint toliau būti matomais ir sėkmingai pardavinėti, verslai bus priversti prisiminti pamatinį komunikacijos soc. tinkluose veikimo principą – bendruomenės kūrimą. Teks kaip reikiant pasukti galvą, kaip pirkėjus patraukti ne tik prekių gausa ir geromis kainomis, tačiau pasiūlyti savo sekėjams prasmingą ryšį bei sukurti bendrumo jausmą“, – pasakoja ekspertė. Būsimi pirkėjai bus išrankesni ir pinigus skirs tiems prekės ženklams, su kuriais jaus bendrą ryšį ar pasitikėjimą.
Dominuos autentika ir animuoti vaizdai?
Grafinio dizaino srityje mūsų taip pat laukia reikšmingi pokyčiai – ryškius ir išblizgintus vaizdus keis autentika. Pasak skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ dizaino skyriaus vadovo Dainiaus Dipono, pirmenybė vis labiau teikiama organiškiems ir tikriems vaizdams.
„Ši tendencija nutolsta nuo pernelyg nušlifuotų ir tobulų vaizdų, linksta prie neapdorotos, tikroviškesnės estetikos. Taip yra todėl, kad autentiškas dizainas rezonuoja su auditorija gilesniu, asmeniniu lygmeniu, atspindi realaus pasaulio įvairovę ir patrauklumą“, – sako Dainius Diponas.
Taip pat, tobulėjant dinamiško turinio galimybėms, vis dažniau bus naudojama ne tik video bet ir animacija. Šie turinio vienetai yra įtraukūs ir gali būti ypač veiksmingi pasakojant istorijas bei glaustai perteikiant sudėtingas žinutes.
„Taigi, kuriant vizualinio turinio kūrimo strategiją ateinantiems metams, svarbu pasistengti, kad bent dalis turinio atspindėtų šias tendencijas – būtų organiškas, įtraukiantis ir turėtų animuotų elementų“, – teigia „Media Partner“ dizaino skyriaus vadovas.
„Testavimas yra karalius“
„Meta“ platformoje ne pirmus metus ypatingą svarbą turės ne tik reklamos turinio kokybė, bet ir įvairovė. Platformos technologinės galimybės leidžia atsirinkti labiausiai auditoriją veikiančią žinutę ir vizualą, pasiekti maksimalų rezultatą išnaudojant būtent juos“, – sako „Media Partner“ skaitmeninės rinkodaros agentūros „Meta Ads“ skyriaus vadovė Agnė Šmigelskė.
Pasak ekspertės, turinio testavimas toliau išliks ne tik tendencija, bet ir gyvybiškai svarbia reklamos strategijos dalimi. Vienai kampanijai rekomenduojama turėti daugiau nei vieną vizualo ir teksto bei antraštės variantą. Pakankamas skirtingų variantų testavimas leis „Meta“ algoritmui automatiškai atrinkti labiausiai auditoriją įtraukiantį turinį ir išnaudoti jo potencialą. Savo ruožtu profesionalai galės labiau koncentruotis į idėjinį lygmenį, ieškoti būdų sukurti autentišką ryšį tarp sekėjų ir prekės ženklo.
„Google“ reklamoje – pasaulinių tendencijų dominavimas
„Google Ads“ srityje 2024-aisiais bus ypatingai svarbu išnaudoti DI suteikiamas galimybes. Jomis naudojantis galima žymiai efektyviau valdyti ir optimizuoti kampanijas, preciziškiau pasiekti auditorijas pagal demografinius rodiklius arba pomėgius. Prognozuojama, kad toliau augs video formato reklamų ir mobiliesiems optimizuoto turinio reikšmė.
„Galima sakyti, kad „Google Ads“ reklama šiemet atlieps platesnes pasaulines tendencijas. Didėjant video turino vartojimui, šis formatas tampa vis efektyvesne reklamos priemone, didinančia įsitraukimą ir sėkmingai perduodančia pagrindinę žinutę. Be to, svarbu nepamiršti kampanijas pritaikyti ir mobiliųjų vartotojams – augant mobiliųjų vartotojų skaičiui, jie tampa neatsiejama sėkmingos kampanijos dalimi“, – sako skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ Google Ads skyriaus vadovė Vaida Lavrėnovienė.
Tiesa, dėl DI gebėjimo savarankiškai kurti reklamų turinį, ekspertai išlieka skeptiški. Panašu, kad bent jau kol kas DI atvers anksčiau nematytas technines galimybes, tačiau iš esmės žmogaus kūrybiškumo nepakeis. Juolab, turint omenyje anksčiau minėtą tendenciją, kad auditorija lauks tikro ir autentiško bendravimo.